Wederom drie sterren voor gastvrijheid › Treant Zorggroep

Wederom drie sterren voor gastvrijheid

Geplaatst op: 10 juni 2013

Ziekenhuis Bethesda heeft op 6 juni, tijdens het Nationaal Congres Gastvrijheidszorg wederom drie sterren gekregen voor zijn gastvrijheid. Ook in 2012 en 2011 werd de gastvrijheid van het Hoogeveense ziekenhuis beloond met drie sterren. De 250 deelnemende instellingen zijn beoordeeld op de kwaliteit van hun gastvrijheid, ambiance, eten en drinken. Naast het oordeel van de inspecteurs die de instellingen bezochten, is ook het oordeel van patiënten en cliënten meegewogen.

Ziekenhuis Bethesda wordt in de Sterrengids Gastvrijheidszorg omschreven als: “Een ziekenhuis met ambities dat zeer gewaardeerd wordt door patiënten. Gastvrijheid neemt in het ziekenhuis een grote plaats in: patiënten en hun familie ervaren dat zij centraal staan. De portier helpt bij het in- en uitstappen, brengt rolstoelgebruikers alvast naar binnen en geeft parkeeraanwijzingen.” Naast de gastvrijheid is ook het eten en drinken beoordeeld. “Het ziekenhuis heeft een zeer gevarieerd aanbod: uitgebreide keuze op de broodwagen en voor de warme maaltijd kan via meals on wheels aan het bed een keuze voor de warme maaltijd worden gemaakt. Naast de gastvrijheid en het eten en drinken, wordt ook de ambiance zeer gewaardeerd. “Het ziekenhuis heeft een warme uitstraling en is vertrouwd en huiselijk.”

Michelingids voor de zorg
Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg. Het doel is de kwaliteit van leven van cliënten en patiënten te verbeteren door het stimuleren van goede gastvrijheidszorg. Gastvrijheid en klantgerichtheid nemen een steeds grotere plaats in binnen de zorgsector. Belangrijke onderdelen daarvan zijn gezond en lekker eten en genieten van een goede maaltijd in een prettige ambiance. Maar ook de manier waarop medewerkers patiënten en cliënten bejegenen is een graadmeter, alsook de dienstverlening.